HerYerden
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ

Aşağa gitmek

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ Empty Fredric CHOPIN VE ESERLERİ

Mesaj  Admin C.tesi Mart 19, 2011 8:48 am

Fredric CHOPIN

(22 Şubat 1810’da Zelazowa-Wola’da doğmuş, 17 Ekim 1849’da Paris’te ölmüştür)

Fransız isimli bu müzisyen Rus tebaalı bir Polonya’lı idi. Değeri Almanya’da edildikten sonra sanatkar olarak Paris’e yerleşti. Bu durumu ile Chopin devrinin sembolü sayılabilir. Milli sınırların üzerinde olmak 19. yüzyılın eşiğinde zuhur eden yeni tip bir sanatkarın veya dahi virtüozların tipik durumudur. Gerçi enstrümanlarında virtüoz olan müsizyenler eskiden beri vardı. Fakat bu yeni tip, ihtisasını meslek edinerek, mesela yalnız (piyanist) olarak dünya konser salonlarını dolaşan virtüozlardır. Thalberg, Moscheles, Liszt gibi bu ayarda virtüozların yetiştiği çevre, müziksever zenginlerin hususi salon’larıydı. Müziğin saray çevresinden bugünkü aleni konser dünyasına gidişinde önemli bir rolü olan bu salon havasında Chopin de yaşadı. Bu, espri ve zarafetle dolu, muhteşem bir yaşama tarzını aksettiren bir çevreydi. Chopin’in sanatkarlığı o zamanki dünyanın merkezi olan Paris’ten ilham alarak gelişti. Onun her tesire açık harikulade ince ve hassas ruhunda, ihtilal endişelerinin de karıştığı restorasyon devrinin parlaklığı ile vatanındaki durumun sönmeyen acı hatirası birleşiyordu. Balzac, Musset, Meyerbeer, Heine, Liszt ve George Sand gibi şahsiyetlerin yaşadığı o zamanki Paris’te, vücudu kadar ruhu da son derece hasta olan Chopin’in yıldızı parladı ve söndü.
Chopin, Schumann gibi tam manasiyle romantik bir sanatkar, fakat yine yaratılış bakımından bambaşka bir şahsiyetti. Besteciliği bunu en açık şekilde gösterir. Pek az eseri istisna edilirse besteciliği tamamen piyanoya hasretmiştir. Piyanodan teshir edici yeni renk ve tınlama imkanları çıkarmış, ayrıca devrinin henüz ulaşamadığı teshirleri bile keşfetmiştir. Filhakika armonilerinin geniş ve zengin ifade sahası, çok farklı üstünlüğünü, bu melodiler ve onların icrasında beliren ritmlerin özel bir serbestlikle tertiplenişi ve nihayet lirik şiire has bir tatlılıktan gelişerek enerji dolu hamlelere kadar yükselen ifade kudreti gibi vasıflarıyla, Chopin’in Fransız müziğinin ancak çok daha sonra varabildiği özelliklerin ilk hatlarını tespit etmek mümkündür.
Bu romantik sanatkar, devrin ve geleceğin birbirine karışan esrarlı ışığı altında, milletleri birbirinden ayoran sınırların üstündedir. Buna rağmen derin bir hisle öz yurduna daima bağlı kalmıştır. Kendisinden önce konser salonlarında görülen Mazurka ve Polonezleri folklöe nevinden çıkarak şümullü bir sanat seviyesine yükselten odur. Bununla birlikte, prelüd ve noktürnleri (lirik bir ilhamdan doğan tasvirler) şeklinde vasıflandırılabilir. Buluş ve yapılış bakımından son derece zengin olan etüdleri bile bütün teknik güçlüklerine rağmen asıl etüd kalıbından çıkmış, irticalen çalmanın verdiği ilhamdan yine şümullü bir seviyeye yükseltilmiş harikalardır. Ancak kısa süren parçalarda değil, gelişme alanı ırticalen çaldığı anların yaratıcı kudreti yer yer hissedilir. Bunun için münhasıran piyano tesirlerine bağlı kalmayan liedleri ikinci planda kalmakta, her iki piyano konçertosunu da diğer eserleri arasında ayrı bir durum arzetmektedir.
Hastalık, vatan hasreti ve daimi özleyişlerin gölgesinde geçen hayatı, romana benzeyen yazılarda, sahte bir (şairliğin) konusu olmaktan kurtulamamıştır. Gerçekte, istidadı küçük yaşta beliren ve genç yaşta olgunlaşan bu sanatkar da çalışma yolunu tutmak zorunda kaldı. Beethoven’in öldüğü sene Joseph Elsner’in öğrencisi olarak Varşova’da umumi dikkat ve ilgiyi üzerine çekti. Viyana’da kaldıktan sonra (Temmuz İhtilali) sırasında Paris’e geldi. Orada piyanist olarak şöhret yaptı ve adı Avrupanın her tarafına yayıldı. Besteciliği de orada gelişti ve yükseldi. Bir yıl ölüm derecesinde hastalık çektikten sonra Paris’te öldü. Daha önce ölüm korkusu ile Majorka adasına çekilmişti.
Chopin’in yeni bir (fikri aristokrasisi)nin temsilcisi olarak gören Schumann genç besteciyi sonsuz takdir ifade eden şu sözlerle alenen selamlıyordu: (Şapkalarınızı çıkarın baylar, bir dahi geliyor.
Şair olmak için kocaman ciltler doldurmak gerekmez; bir iki şiirle bu ünvana layık olabilirsin. Chopin de böyle şiirler yazmıştır)...

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ Chopin9

Chopin'in evi

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ 2468275FpZGpFmdDr_ph_Valledemosa_carthusian

Baldevere Park Chopin Anıtı

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ 1668431qzRcPdvCtl_ph_belvedere_park

Lazienki Park Chopin Anıtı

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ 92761569TCbewz_ph_Lazienki_PArk

El Yazmaları

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ Chopins_manuscript_of_a_Mazurka

Mazurka

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ Chopins_manuscript_of_Polacca_Fantasia

Polonez Fantazi

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ Chopins_manuscript_of_Scherzo_no_2

Scherzo No.2

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ Chopins_manuscript_of_Valzer_op_64_no_1

Waltz Op. 64 No.1

Mezarı

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ 92998206YDCWuy_ph

Fredric CHOPIN VE ESERLERİ 50542761ouTprU_ph_mezar%C4%B1


Mazurkas
Mazurka in F# m, Op.6 Nº.1
Mazurka in C# m, Op.6 Nº.2
Mazurka in C, Op.6 Nº.3
Mazurka in Bb, Op.7 Nº.1
Mazurka in A m, Op.7 Nº.2
Mazurka in B m, Op.30 Nº.2
Mazurka in D, Op.33 Nº.2
Mazurka in B m, Op.33 Nº.4
Mazurka in Ab, Op.59 Nº.2
Mazurka in C# m, Op.63 Nº.3
Mazurka in G, Op.67 Nº.1
Mazurka in G m, Op.67 Nº.2
Mazurka in A m, Op.67 Nº.4
Mazurka in A m, Op.68 Nº.2

Nocturnes
Nocturne Nº.1 in Bb m, Op.9 Nº.1
Nocturne Nº.2 in Eb, Op. 9 Nº.2
Nocturne Nº.3 in B, Op.9 Nº.3
Nocturne Nº.4 in F, Op.15 Nº.1
Nocturne Nº.5 in F#, Op.15Nº.2
Nocturne Nº.6 in G m, Op.15 Nº.3
Nocturne Nº.7 in C# m, Op.27 Nº.1
Nocturne Nº.8 in Db, Op.27 Nº.2
Nocturne Nº.9 in B, Op.32 Nº.1
Nocturne Nº.10 in Ab, Op.32 Nº.2
Nocturne Nº.11 in G m, Op.37 Nº.1
Nocturne Nº.12 in G, Op.37 Nº.2
Nocturne Nº.13 in C m, Op.48 Nº.1
Nocturne Nº.14 in F# m, Op.48 Nº.2
Nocturne Nº.15 in F m, Op.55 Nº.1
Nocturne Nº.16 in Eb, Op.55 Nº.2
Nocturne Nº.17 in B, Op.62 Nº.1
Nocturne Nº.18 in E, Op.62 Nº.2
Nocturne Nº.19 in E m, Op.72 Nº.1
Nocturne in C# m "Lento con gran expressione", Br.49
Nocturne in C m, Br.108

Etudes
Etude in C, Op.10 Nº.1
Etude in A m, Op.10 Nº.2
Etude in E, Op.10 Nº.3 *
Etude in C# m, Op.10 Nº.4
Etude in Gb, Op.10 Nº.5
Etude in Eb m, Op.10 Nº.6
Etude in C, Op.10 Nº.7
Etude in F, Op.10 Nº.8
Etude in F m, Op.10 Nº.9
Etude in Ab, Op.10 Nº.10
Etude in Eb, Op.10 Nº.11
Etude in C m, Op.10 Nº.12
Etude in Ab, Op.25 Nº.1
Etude in G# m, Op.25 Nº.6
Etude in C# m, Op.25 Nº.7
Etude in Gb, Op. 25 Nº.9
Etude in A m, Op.25 Nº.11
Etude in C m, Op.25 Nº.12
Etude Nº.1 in F m from "Trois Nouvelles Etudes", Br.130

Waltzes
Waltz in Eb, Op.18
Waltz in A m, Op.34 Nº.2
Waltz in Ab, Op.42
Waltz in Db, Op.64 Nº.1 ("Minute")
Waltz in C# m, Op.64 Nº.2 *
Waltz in Ab,Op.69 Nº1 ("L'Adieu")
Waltz in B m, Op.69 Nº.2
Waltz in F m, Op.70 Nº.2
Waltz in E m, Br.56

Ballades
Ballade Nº.1 in G m, Op.23
Ballade Nº.2 in F, Op.38
Ballade Nº.3 in Ab, Op.47
Ballade Nº.4 in F m, Op.52

Preludes
Prelude in C, Op.28 Nº.1
Prelude in Am, Op.28 Nº.2
Prelude in G, Op.28 Nº.3
Prelude in E m, Op.28 Nº.4
Prelude in D, Op.28 Nº.5
Prelude in B m, Op.28 Nº.6
Prelude in A, Op.28 Nº.7
Prelude in F#, Op.28 Nº.8
Prelude in E, Op.28 Nº.9
Prelude in B, Op.28 Nº.11
Prelude in Db, Op.28 Nº.15
Prelude in Bb m, Op.28 Nº.16
Prelude in C m, Op.28 Nº.20
Prelude in F, Op.28 Nº.23
Prelude in D m, Op.28 Nº.24*
Prelude in C# m, Op.45

Scherzos
No.1 in B-, Op.20
No.2, Op.31
Nº.3 in C# m, Op.39

Sonatas
Piano Sonata Nº.2 in Bb m, Op.35:
Mov.1 "Grave"
Mov.2 "Scherzo"
Mov.3 "Marche Funebre"
Mov.4 "Presto"

Piano Sonata Nº.3 in B m, Op. 58:
Mov.1 "Allegro"
Mov.2 "Scherzo"
Mov.3 "Largo"
Mov.4 "Presto"

Polonaises
Polonaise in A, Op.40 Nº.1
Polonaise in C m, Op.40 Nº.2
Polonaise in Ab, Op.53
Polonaise in G m, Br.1
Andante spianato and Grande Polonaise Brilliante, Op.22 (74k)
Polonaise in Eb-, Op.26 No.2 (35k)
Polonaise in F#-, Op.44 (53k)
Polonaise-Fantaisie, Op.61 (55k)
Polonaise in Bb, Op.posth.
Polonaise in D, Op.posth.71 No.1
Polonaise in B, Op.posth.71 No.2 (35k)
Polonaise in F-, Op.posth.71 No.3

Other Piano Works
Berceuse in Db, Op.57
Barcarole in F#, Op.60
Fantaisie-Impromptu in C# m, Op.66
Krakowiak, Op.14 (106k)
Allegro de Concert, Op.46 (84k)
Fantasy in F-, Op.49 (57k)
Impromptu, Op.51


PIANO CONCERTOS

No.1 in E-, (Op.11)
1.Allegro maestoso (159k)
2.Romance: Larghetto (43k)
3.Ronde: Vivace (124k)

No.2 in Fmin, (Op.21) Robert Finley
1st. Movement (101k)
2nd. Movement (77k)
3rd. Movement (82k)

Les Sylphides Ballet
The dances are:
1.Prelude in A, Op.28, No.7 (extended version)
2.Nocturne in Ab, Op.32, No.2
3.Waltz in Gb, Op.70, No.1
4.Mazurka in D, Op.33, No.2
5.Mazurka in C, Op.67, No.3
6.Prelude in A, Op.28, No.7
7.Waltz in C#-, Op.64, No.2
8.Grande Valse Brilliante in Eb, Op.18
Note: the Prelude in A, Op.28, No.7 is often substituted by the Polonaise in A, Op.40, No.1 'Military' at the beginning; in the Kirov production, the variation of the premier danseur usually includes the additional Mazurka in C, Op.67, No.3
Prelude (D.A.Newman)

Chamber music
Introduction et Polonaise Brillante for violoncello and piano in C, Op.3 (57k) (C.Vallejo).
Sonata for violoncello and piano in G-, Op.65 - 2.Scherzo (Allegro con brio-L'istesso tempo-Tempo primo) (C.Vallejo).
3 variations after a theme of "La Cenerentola", for flute and piano (C.Vallejo).
Grand Duo Concertant, for violoncello and piano in E, Op.Posth. (68k) (C.Vallejo).

19 Polish Songs for Voice and Piano, Op.74
1.The Wish;
2.Spring;
3.The Sad River;
4.Merry Making;
5.What She Likes;
6.Out Of My Sight;
7.The Messenger;
8.Handsome Lad;
9.Melody;
10.The Warrior;
11.The Double End;
12.My Darling;
13.I Want What I Have Not;
14.The Ring;
15.The Bridegroom;
16.Lithuanian Song;
17.Hymn From The Tomb;
18.Enchantment (op.posth.);
19.Reverie (op.posth.). (S.Mokkie)

Trois Nouvelles Etudes
No.1 (J.Segor)
No.2 in Ab (N.Martinez)
No.3 in Db

Admin
Admin

Mesaj Sayısı : 364
Kayıt tarihi : 26/02/11

https://heryenden.yetkin-forum.com

Sayfa başına dön Aşağa gitmek

Sayfa başına dön


 
Bu forumun müsaadesi var:
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz